Spotřeba a dojezd

Auto mám od 25.7.2019. Teprve v lednu 2020 jsem se odhodlal a začal využívat tempomat. Není adaptivní, ale dokáže ušetřit energii, protože odpadá „pohyblivá noha“ a auto si drží stálou rychlost. Hlavně mimo město je to pohodlné. Prostě jenom držíte volant a auto se stará o dodržování rychlosti. Ale dá se používat i ve městě.

Se spotřebou jsem aktuálně od jara do podzimu na 11 kwh/100 km. V zimě je to okolo 14 kwh/100km. To auto opravdu nehoním, jezdím jako běžný řidič. Klimatizaci a topení používám běžně a nárůst spotřeby není tak markantní. Při městském provozu to snad ani nepoznáte. Mimo město, když tak jako já, jezdíte denně okolo 100 km kombinaci město, meziměsto už to trochu znát je, ale i tak můžu řict, že ten rozdíl není tak markantní, jak někteří říkají a píší. Stažená okna zvednou spotřebu možná o něco víc, než klimatizace.

A dojezd?

V létě mi při plném nabití dokáže počítadko ukázat i 200 km, v zimě 150 km. Tím se ale řídit nelze, protože počítadlo průměruje jen malý úsek a je to spíše jen pro lepší pocit. Reálně v meziměstském provozu na jedno nabití ujedete 160 km. To ale mnohdy dojedu k nabíječce s kapacitou pod 10%. V zimě počítejte s dojezdem okolo 120 km na jedno nabití. Ale zase se bavíme o nabití na 100% a vypotřebování 90% kapacity baterie. V zimě ale doporučuji držet kapacitu baterie mezi 20% až 90%, tedy dojezd v tomto případě v zimě kolem 100 km.

Jeden příklad:

V létě si na jedno nabití troufnu dojet mimo dálnici z Hradce Králové do pražských Záběhlic, nebo do Královce na hranice s Polskem a možná i zpět. Kopce vám dají možnost hojně rekuperovat, takže těch 130 kilometrů na tempomat opravdu zvládnete. Při testu jsme v autě jeli dva.

Doba dobíjení

Snad jediné, co mi na autě vadí je jednofázové AC dobíjení. U Lidlu nabijete i 40% za hodinu. Ale POZOR! Lidl vás nechá jen 40 minut! Potom je nutné nabíjení znovu aktivovat na dalších 40 minut! Když přijedete do obchodního domu, nebo k wallboxu s dlouhým kabelem, doporočuji kabel úplně vymotat, auto se nabíjí rychleji, než když odmotáte jen potřebnou délku a zbytek necháte smotaný. V létě na veřejných stanicích nabijete z 20% na 90% za necelé dvě hodiny. Když auto zamknete a necháte ho nabíjet, je schopné se za dvě hodiny úplně nabít. Mám to vyzkoušeno v Aupark v Hradci Králové, kde dobíjím téměř denně.

Fiata můžu vřele doporučit, ale je lepší mít vlastní zásuvku. Určitě je pohodlnější dát auto večer nabít a ráno vyjet a celý den v klidu jezdit. Z domácí zásuvky se z 20% do 100% nabíjí asi 7 hodin. Já používám redukci z 380V na 220V a dobíjení je rychlejší asi o hodinu.

Získejte registraci domén s tld .online, .space, .store, .tech zdarma!
Stačí si k jedné z těchto domén vybrat hosting Plus nebo Mega a registraci domény od nás dostanete za 0 Kč!
Objednat